Metody matematického modelování vypadají na poměrně zajímavý předmět — co se tedy aelspoň pro obor matematika týče. Berou se naprosté základy, což velmi příjemné pro lidi, kteří už matematiku „v surové formě“ takto pozapomněli a rádi si obsah zopakují.
Co se mé osoby týče, vedlejší „sloup“ (prostě druhý obor, který se studuje paralelně s prním) bych si matematiku nevybral — ale určitě ne kvůli tomuto předmětu, spíše proto, že k matematice mám trošku ambivalentní vztah a nejsem si jist, že bych ji „jako kamarádku“ snesl déle, než pár hodin.
Naprosto ale souhlasím a podporuji nutnost její výuky a jejího pochopení studenty — jak maturitních oborů, tak i dalších byť i netechnických oborů na VŠ. Stejně i jako inženýr musí dobře umět češtinu a měl by mít jakýs-takýs všeobecný přehled o světě, by i student třeba politologie měl umět základy matematiky. Jasně, že nemusí umět derivovat (i když některé politiky by to zderivovat chtělo 🙂 ), ale krátit zlomky a umět základní zběhlostní úlohy, to by měl umět opravdu každý, kdo má maturitu. A tento předmět vypadá, že bude pro takovou průpravu více než vhodný.
Materiály budou (skeny z přednášek a cvičení od vyučujících) na CW, nicméně až si pořídím skener, některé výpočty sem (nejspíše) taktéž dám, pokud uvážím, že je to dostatečně čitelné.